fredag 31 augusti 2012

Fredagsmys

Nu har det gått några dagar igen.
Jag var på dagis tisdagen och onsdagen... på onsdagskvällen blev jag sjuk. Jättesnorig och förkyld. Som tur är så mår jag bättre nu.

Vi var och hälsade på hos Gustav i tisdags. Det regnade, men jag, mamma och hennes mage tog oss dit och hem på cykel. Det var tydligen inte alls så bra för sedan hade mamma ont. Inga fler cykelturer på ett tag med andra ord.
Det var roligt att träffa Gustav. Han fyllde två år för ett tag sedan och fick en liten present av mig... en Bamse-verktygslåda. Han verkade gilla den jättemycket.

Igår var jag som sagt sjuk och vi gjorde ingenting på hela dagen.
Idag fick jag hjälpa mamma att städa bort lite döda löv och kvistar på balkongen samt skörda tomater.
Vi var ute en liten stund och rullade boll också. Lite frisk luft måste man ju få i sig.
Mamma fixade min frisyr i omgångar... den är inte lätt att klippa någon som inte vill vara stilla, men tillslut blev det bra.

Ikväll fick jag bada och sedan blev det mys framför en film. Chips, ostbågar och jos. Jag mådde som en prins!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar