måndag 17 september 2012

Duktig på många vis

Idag var det dags för dagis igen. Jag var lite gnällig när jag förstod att det var dags, men när mamma påminde mig och päronen som jag plockat till Mimmi blev jag tyst och vi gick glatt iväg i höstrusk-vädret.

Hela eftermiddagen och kvällen har mamma hållit mig sysselsatt och jag även henne.
Jag har hjälpt henne med tvätten, jag har dammsugit (även startat och stängt av dammsugaren själv), vi lagade mat ihop, jag dukade, satte in min disk i diskmaskinen, vi har duschat, lekt och allt detta har vi gjort samtidigt som vi har pottränat.
Jag tog glatt på mig mina kalsonger idag, kissade på pottan 2 gånger och 1 gång på den stora toaletten innan vi skulle duscha. Kalsongerna förblev torra och jag fick välja ett klistermärke att sätta in i min "bok".

Mamma har inte tagit någon bild på mig idag, men dessa tog hon för några dagar sedan med sin mobil.
Ibland vill Selma gosa och då vill jag oftast det också. Det är inte många som är kompis med denna märkliga katt, men jag har väl satt henne på plats några gånger så hon är inte så kaxig mot mig längre.

1 kommentar: