söndag 16 september 2012

Mitt i naturen


Vädret var ganska ostabilt idag, men vi chansade och gav oss iväg till mormor och morfar. Det gjorde vi rätt i för det har inte kommit en droppe regn på hela dagen. Dessutom så blev det väldigt god middag. Kålpudding och det var så gott att pappa slickade faten.

Jag vilade en stund och sedan gick vi till skogen. Jag plockade kantareller och som vanligt så vägrade jag sitta i vagnen... jag skulle minsann gå hur mycket pinnar, stenar och uppförsbacke det än var.

I mormor och morfars trädgård växer det mycket frukt. Nu är plommonen slut, men det finns fortfarande gott om äpplen, päron och björnbär. Jag åt med god aptit och tyckte att björnbären var riktigt goda.
Äpplena och päronen som var fina lade jag ner i min vagn och de som var bruna kastade jag långt in i buskarna. Detta måste mormor ha lärt mig.

Nu är vi trötta efter all frisk luft så det är nog dags att sova. Tack mormor och morfar för en underbar dag!




1 kommentar:

  1. Det är så roligt när du kommer och hälsar på.
    Du livar upp stämningen, det händer något hela tiden. KRAM

    SvaraRadera