lördag 15 september 2012

En skruv lös?


Idag är hela familjen hemma och det är skönt. Jag vaknade i och för sig ganska tidigt, men det gjorde inte så mycket.
Efter frukost (rostat bröd med ost, kokt ägg och äppeljos) tog vi och rastade bilen.
Jag var ju så duktig igår, men mamma hade inte sparat så många kalsonger från när Alex var liten så för att kunna fortsätta träningen fick vi inhandla några till. Det blev fynd... 8 par kalsonger för 40 kronor.
Mamma fick även syn på en igentejpad verktygslåda. Hon trodde att det mest var skräp, men eftersom det bara kostade 40 kronor så köpte hon den också.

Det var spännande när vi kom hem och jag fick öppna den. En massa skruvar och verktyg och en arbetsbänk som man kan skruva i skruvarna i med hjälp av verktygen.
Ett utan verktygen var en borrmaskin som man kunde byta ut delarna i... det kunde bli en motorsåg, en borr eller en skruvdragare. Dessutom så fungerade den när batterierna blev bytta! Man kunde t.o.m. byta roteringshåll på den så att man både kunde skruva i och skruva upp skruvarna!

Ja, så detta har hållit mig sysselsatt större delen av dagen... jag skruvar, borrar, sågar, spikar och har hur kul som helst.

1 kommentar:

  1. Det var verkligen en rolig leksak, värd sitt pris. Nu vet du hur det ska vara när du kommer till morfar och ska hjälpa till nästa gång. Fina färger på den också, stämmer med tröjan du har på bilden.

    SvaraRadera