torsdag 13 september 2012

Mammas "fåååån"

Idag har jag varit på dagis igen. När mamma kom och hämtade mig var jag trött och grinig. Jag sa inte något på nästan hela vägen hem, men när vi närmade oss hemmet och mamma föreslog att vi skulle mysa i soffan då fräste jag i alla fall.
Det är inte mycket som passar mig när jag inte är på humör!

Jag vägrade gå upp för trappan och detta resulterade slutligen i att mammas mobil gick sönder. Hur detta gick till... ja, det kan man undra. Hur som helst så blev mamma ledsen på mig och jag var också ledsen.
Efter ett tag så blev vi vänner igen.

Emma var omtänksam och lånade hem två böcker till mig/henne som vi skulle läsa för varandra. Det är bara ett liiiitet problem. Alla böcker är "Bockarna Bruse" för mig. Så när jag skulle läsa så var det "tripp, trapp", troll, broar och annat trots att det var en helt annan saga. Men, har man en favorit så har man.

Ikväll var jag hur mysig och underbar som helst... och duktig! Jag åt ordentligt och sedan borstade jag tänderna utan protest, samt tog på mig pyjamas och sedan somnade jag nästan med en gång efter lite sång.
Mammas spruckna telefon gjorde nog inte så mycket... den går ju att ersätta. Bara jag är snäll och go så är mamma också glad... ja resten av familjen med för den delen.

Här kommer en bild på "lilla" mamma med lillebror/lillasyster i magen. Idag är det bara 55 dagar kvar tills beräknad datum.

1 kommentar: