söndag 23 december 2012

Grattis Emma


Idag har vi ett födelsedagsbarn här hemma. Emma fyller 14 år. Det var jag som tog ton idag och sjöng... "det är ingen vanlig dag för det är Emmas födelsedag. HURRA HURRA HURRA!"
Sedan ville jag att hon skulle skynda sig att öppna paket och när alla var öppnade så tyckte jag att hon skulle äta frukosten som hon fick på sängen. Fort skulle det gå!

Vid 15-tiden kom mormor och morfar och grattade. Snön började yra utanför och det var jättemysigt.
Mamma hade gjort tårta... fyllningen var jordgubbsmousse, frysta jordgubbar och grädde. MUMS!
Det saknades dock något på tårtan... ljus, och det var jag snabb att påpeka att man måste ha. Så mamma fick helt enkelt sätta dit ett ljus så att Emma kunde blåsa ut det.

Ikväll var det mys vid TV.n, fast jag var nog överallt förutom just där. Jag for omkring och hade 16 myrstackar i pyjamasbyxorna. Bingo-lotto var inget som föll mig i smaken.
Jag somnade vid 21-tiden men de andra satt tappert kvar och "duttade" och åt godis.
Alex var näste man att krypa ner under täcket och strax därpå avvek även Sebastian.
Emma, pappa, mamma, Pontus och Selma roade sig en stund till, sedan tröttnade Emma och Pontus och Selma somnade i soffan.
Mamma och pappa härdade ut hela programmet och kort efter att det slutat hörde de mystiska ljud i hallen... mamma var och kikade och det verkade som att någon rödklädd sak med vitt skägg hade varit på besök.






2 kommentarer:

  1. En spännande dag väntar. Hörde att ni fick besök i natt. Hade han något paket med sig?
    Pontus och Selma - så gulligt.

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott Emma!
    Och en stor julkram till er alla ❤
    ❤Lotta

    SvaraRadera