måndag 24 december 2012

Julafton

Oj vilken dag det har varit! Jag vaknade vid 7.30 och tassade upp i mörkret. Efter en stunds tystnad ropade jag att det låg paket under granen. Tomten hade varit här!! Jag upprepade samma sak flera gånger... det lät nästan som att jag trodde att jag drömde och var tvungen att övertyga mig själv.
Syskonen kom ner och vi öppnade våra klappar. Det var mycket fint i dem!

Lite efter 8 åt vi frukost allihop. Gröt, skinka och bröd. Sedan tittade vi på TV, vilade och lekte tills det var dags att åka till Falkenberg.

Hos morbror med familj var det julstämning. Det var så fint och mysigt överallt.
Vi åt massa god mat och vissa åt ganska länge. Mamma och pappa tyckte att jag skulle vila lite middag, men det tyckte inte jag. Jag var så uppspelt och hade inga alls planer på att sova.
Det gick i 120 knyck hela eftermiddagen och de som försökte titta på "Kalle och hans vänner" fick anstränga sig för jag lät och for runt som en yoyo.

Sedan var det godis och slappande i soffan för vissa... jag fortsatte att fara omkring som en tromb.
Plötsligt knackade det på fönsterrutan och tomten stod utanför. Jag blev helt vild av lycka.
Jag var inte rädd det minsta och visade tomten in i vardagsrummet och undrade om han hade paket till mig.
Det hade han! Alla fick paket... t.o.m. Pontus.
Jag fick massa roliga och bra grejer... bl a en eltandborste, böcker, doktorsväska, grytor mm, pyjamas, kalsonger, sockar och en bil från Alvin.
Imorse fick jag en cd-spelare med mikrofon, sockar, russin, lego från farmor, målarbok med djur och lite annat.

Vi stannade en stund till och åt gröt. Sedan var vi trötta som tokar, fast jag höll skenet uppe och försökte övertyga alla och mig själv att jag minsann inte alls var trött.
Jag somnade ganska snabbt i bilen, men så fort vi kom hem hade jag bråttom in för att leka med grytorna som jag fått. Det gjorde jag en liten stund innan jag totaldäckade i min säng.

Pontus har varit så snäll hela dagen. Han har nog bara gnällt till några gånger när han varit hungrig. Resterande tid har han sovit eller legat och kollat läget och sett allmänt nöjd ut.
Han var också väldigt glad över sina julklappar.

TACK FÖR EN UNDERBAR DAG!

1 kommentar:

  1. Bra att du öppnade dörren så tomten kunde komma in. Så snälla alla hade varit, alla fick julklappar.
    Sillbordet - det är som saga när man tittar på det. Så vackert!

    SvaraRadera