fredag 22 mars 2013

Nya möbler och roliga kort


Nu mår jag mycket bättre! Prickarna är så gott som torkade och jag har varit så duktig och modig.
Det var några riktigt jobbiga dagar och nätter då jag bokstavligt talat höll på att krypa ur skinnet... men VI KLARADE DET!

Idag skulle Pontus till BVC för kontroll. Mamma ringde i måndags och förberedde dem på att hon inte visste om jag smittade. Men de trodde inte att det var någon fara, så jag var välkommen att följa med.
Innan det var vi och handlade möbler till vår trädgård. Det kommer att bli så fint!
Det fanns ett miniatyr-set för barn, men när mamma frågade om jag ville provsitta fick hon till svar att jag var en stor kille och inte ville sitta där.

På BVC gick det som vanligt... bra. Pontus och mamma har skött matningarna med bravur och nu väger min stora lillebror 7,505 kg och är 66 cm lång.

När vi kom hem så fick mamma bråttom att fixa mat till trötta, lilla mig. Mormor kom och gjorde oss sällskap vid middagen och stannade en lång stund och hjälpte mamma på eftermiddagen. Mamma hade huvudvärk och pappa var iväg på kurs.
Mormor var rolig när hon busade med Pontus och hans napp. (filmklipp längst ner)

Ikväll har vi ätit taco´s och slappat. Jag låg en stund i mammas säng och tittade på finalen i Gladiatorerna. Sedan sa jag att jag var trött och gick och lade mig i min säng.

När vi var på JYSK idag så fick jag 5 st vykort på olika grejer runt om i världen. Ett utav korten var på Eiffeltornet och det visade jag stolt upp för pappa samtidigt som jag sa Eiffeltornet. Pappa fick en chockad min.
Ett annat kort var på Big Ben. Mamma sjöng truddelutten som det den brukar låta. Flera timmar senare sjöng jag samma sång för pappa samtidigt som jag visade kortet. Då var det nog mamma som fick en chockad min. Tänk om jag har fått lite av hennes gehör. Då blir mamma glad!



1 kommentar:

  1. Så bra att dina prickar nästan försvunnit.
    Du får också om tala för mig, när vi träffas, hur Big Ben låter. Pontus tränade ju också på att sjunga. Ha ha ;)

    SvaraRadera