söndag 24 mars 2013

Oskyldig!

En ganska underlig och annorlunda bild i min blogg idag... vi får väl ta det från början.
Alla utom jag och Pontus har städat idag. Mamma höll dessutom på att laga middag. Undertiden som hon även matade Pontus och pappa och Sebastian satt i vardagsrummet och tog en paus så blev det väldigt tyst.
En sådan där tystnad som det kan bli då jag har något lurt för mig.
Pappa tassade ut i köket och röt till... "vad gör du?" när han såg att jag mumsade på något.
Jag svarade "ingenting" och försökte smyga förbi pappa samtidigt som jag tittade ner i golvet.
Men pappa stannade mig och såg att jag var kladdig i hela ansiktet.
"Vad äter du på?" undrade han
"Ingenting" svarade jag igen och skyndade ut till vardagsrummet.

Efter kommer pappa med steksmöret, eller rättare sagt, det som var kvar av steksmöret.
Pappa trodde mig inte... och man kan verkligen undra varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar