onsdag 20 mars 2013

Plastik-operation


Jag vaknade tidigt idag också... så det var bara att stiga upp och se glad ut. En som inte såg så glad ut var mamma... hon såg bara trött ut.
Undertiden som hon höll på att byta på Pontus och ta på honom kläder så hörde hon ett skrammel och ett brak från vardagsrummet. Det var min fina traktor som ramlade ner från hyllan. Hon tittade ut från toaletten och gjorde det konstaterandet innan hon skyndade tillbaks till Pontus som låg på skötbordet.
Efter en stund börjar jag nysa och fräsa... mamma fick med en gång onda aningar. Den plastbit som lossnat från traktorn och låg på golvet när mamma tittade ut låg inte längre kvar.
Emma kom ner och de lyste med lampa upp i näsan men såg ingenting. Jag fortsatte att nysa och fräsa och efter en stund ropar Emma att hon hade sett den.
De försökte att få mig att fräsa men istället drog jag in och biten försvann igen. Mamma sprang och hämtade en pincett och nästa gång det kom en nysning fick hon tag på den. Phu... vilken lättnad, för samtliga!

Strax därpå fick vi besök. Monica och Gustav kom och hälsade på. De var aspiranter på vattkoppor.
Vi åt våfflor och lekte jättebra ihop en lång stund. Gustav körde bil och jag cyklade. Sedan "degade" vi (lekte med lera) och lekte med min låtsas-mat. Plötsligt blev det kamp om grejerna. Gustav sa att det var hans grejer och då blev jag arg. Då fick han inte låna någonting och så blev han ledsen.
Men när de skulle gå så ville inte Gustav hem och jag ville inte att han skulle åka. Det var nog kul att ha någon att leka med en stund, även om det tog på krafterna.

När de hade åkt försökte mamma få i mig lite mat, men det gick inte. Det var bara vila och sova som gällde, fast det ville jag inte heller. Men jag somnade som en stock efter några vilda protester.
Sedan kom farmor och hälsade på och hon stannade hela kvällen.
Mamma väckte mig vid 14.30 och jag var arg som ett bi. Det verkade nästan som att jag höll på att krypa ur skinnet. Det kliade och gjorde så ont. Mamma ställde mig i duschen och då blev det bättre.

Idag har jag inte fått någon medicin mot kliet, men det ska nog gå bra ändå. Jag fick plåster däremot då jag hade vansinnigt ont på en prick på foten. Då blev jag frisk. I alla fall en stund tills jag kom på att det gjorde ont på handen också. Då fick jag ett plåster där också. Sedan fick jag ont på ett tredje ställe, men då förklarade mamma att jag inte fick fler plåster.
Tänk om jag hade fått ett plåster på varje prick... då hade jag sett ut som en ny form av lapp-teknik.

Det svarta till höger på bilden är plastbiten mamma fiskade ur. Det andra är pincetten.

1 kommentar:

  1. Lilla du, inte stoppa in något i näsan, eller något annat hål. Det kan bli konsekvenser av alla de slag?!?!

    SvaraRadera