måndag 25 mars 2013

Våffeldagen


Jag hade nog saknat dagis. Imorse fick jag bråttom att välja kläder som jag skulle ha på mig. Jag ville iväg och visa Mimmi prickarna som återstår på kroppen... nu i torkad version.
Mormor kom hit och följde mig till dagis. Hon och mamma skulle städa och röja sedan.
Jag ville cykla och ha på mig min hjälm, och HEJ vad det gick!

Efter middagsvilan gjorde mamma våfflor till hela familjen. Jag hade koll på lampan som slocknar när våfflorna är klara.
Till dessa härliga kreationer hade vi glass, sylt och grädde.
Alla åt som hästar! Vilken tur att mamma hade mer steksmör så att det blev några våfflor!

2 kommentarer:

  1. Önskar att jag mått bra idag så jag oxå kunde varit med ❤ tack för inbjudan!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Roligt att du hjälper din mamma att baka våfflor.
    Ser ut som hela familjen tycker om det, mums, mums.

    SvaraRadera